Show&Tell – podstawowy opis talii

Charakterystykę decku zaczniemy od nazwy, zapożyczonej od tytułowej karty – za 3 many, w tym jedna niebieską, sorcery: każdy gracz może wstawić do gry jedną z 4 typów kart za darmo, tak po prostu.

Do wyboru każdy z graczy ma:

  • Land
  • Kreatura
  • Artefakt
  • Enchatment

Możemy zrobić tu małe zastrzeżenie, bo jeśli jakaś karta ma kilka typów i jeden z tych typów spełnia warunek karty Show & Tell, aby wstawić ją do gry za darmo, wówczas również możemy to zrobić. Tak sytuacja ma się na przykład z planeswalkerem Grist, the Hunger Tide, który w każdym innym miejscu, niż pole gry, jest kreaturą – insektem 1/1.

Wróćmy do sposobu działania talii. W zasadzie można powiedzieć, że cała finezja i gra kończy się w momencie zagrania karty Show&Tell. Gracz rzucający owe zaklęcie wrzuca sobie za darmochę zagrożenia, które w naturalny sposób jest bardzo ciężko zagrać. Mogą to być między innymi przerażający demon Griselbrand lub niszczyciel światów rodem z kosmosu – Emrakul. Inne karty wrzucane z Show & Tella do gry to na przykład Sneak Attack, dzięki któremu można zamiast jednego zagrożenia zagrać 2 naraz lub Omniscience – enchantment pozwalający kontrolującemu go graczowi zagrywać WSZYSTKIE karty za darmo.

Wszystko fajnie, ale przecież tej karty „Pokaż i mów” jest w decku maksymalnie 4 sztuki. Wypadałoby grać czymś, co umożliwia wyszukanie jej w talii.

W standardowym spisie powinno grać się sporą ilością cantripów, a więc kart, które pozwalają nam dobierać inne karty. Zwykle w ten pakiet wchodzi taka makulatura jak Brainstormy, Pondery lub Preordainy. Poza sposobami na szukanie elementu combo, talia gra również kartami, które w błyskawiczny sposób umożliwiają jej zagranie. Mogą to być tzw. Sol landy (których nazwa zapożyczona została od sławnego artefaktu Sol Ring do formatu EDH, dającego dwie many za tapnięcie) – City of Traitors oraz Ancient Tomb, a także zagrywany za darmo Lotus Petal, produkujący jednorazowo 1 dodatkowej many w dowolnym kolorze.

A co, jeśli ktoś będzie miał ochotę przeszkodzić nam w realizacji naszego nikczemnego planu? Co wtedy? Wówczas mamy w decku do dyspozycji kontry, które pozwalają nam chronić nasze combo.

Przeważnie są to Force of Will, Daze, rzadziej Flusterstorm lub Force of Negation, a nawet Blue/Red Elemental Blasty.

Standardowa wersja talii stosowana bywa w kolorach UR, jednak wariacje kolorystyczne są różne i nazewnictwo decka zmienia się w zależności od używanych w nim kartoników. Błądząc po przepastnych odmętach Internetu, możecie również spotkać nazwy takie jak Omnitell, Sneak&Show, MonoR Sneak Attack, który co prawda jest nieco innym deckiem, jednak strategię gry ma podobną itd.

Omawiane przeze mnie combo jest doskonałe dla początkujących graczy – proste w konstrukcji, zdolne do wygrywania nawet w pierwszej turze (City of Traitors lub Ancient Tomb – stapuj po 2 many – Lotus Petal po trzecią manę – zagraj Show&Tell – wstaw Emrakula, Griselbranda lub Omniscience i wygraj), grające najlepsze cantripy oraz kontry istniejące w MtG. Sięgając po tę talię szybko nauczycie się najbardziej powszechnych i podstawowych interakcji między różnymi kartami i taliami w formacie, więc nie wahajcie się, jeśli nie wiecie, od czego zacząć przygodę z Legacy.

Opis talii dzięki uprzejmości NiceFeat !!!

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *