Maverick – podstawowy opis talii

W Legacy istnieje talia określana przez graczy mianem „Mavericka” Jeśli jesteś nowicjuszem w formacie lub masz ochotę poszerzyć swą wiedzę o nim, oto krótki opis talii.

Nie jest pewne (ani szczególnie istotne), skąd wzięła się nazwa talii. Najważniejsze, to czym dokładnie jest ten deck, z czego się składa, jakie karty w nim grają, jakie są warianty talii i czym różnią się od siebie oraz sposób na pokonanie przeciwnika.

Jeśli jest Ci znane pojęcie „Death&Taxes”, Maverick to ,zdaniem wielu, bardziej luźna wersja tego decka. W odróżnieniu od pierwowzoru, w Mavericku dodaje się do talii kolor zielony, dzięki któremu można zagrywać większą część zagrożeń grających w tej konstrukcji.

Patrząc pod kątem kosztu, na początku mamy małe i tanie stwory za jedną manę, pełniące funkcję manodajek (kreatur dających nam manę). Następnie converted mana cost stworów w decku rośnie, od 2 przez stwory takie jak Stoneforge Mystic, Thalia Guardian of Thraben, Scryb Ranger, Scavening Ooze. Dalej, poprzez stwory o koszcie 3, do których należą Knight of the Religuary, Knight of Autumn, Renegade Railer, Endurance i kończąc na koszcie 4, który najczęściej ma tylko jedno zastosowanie w postaci Questing Beast.

Podstawowa wersja talii to GW ta używajaca jedynie koloru białego oraz zielonego. Dodając kolor czarny przyjmuje się nazwę Dark Maverick, natomiast kolor czerwony – Punishing Maverick. Wariacje te różnią się nieznacznie od siebie i najczęściej dodaje się je po to, aby móc grać w sideboardzie dodatkowymi kartami w ponadpodstawowym kolorze. W czarnym jest to dodatkowy pakiet remowalu w postaci Abrupt Decay, Assassin’s Trophy czy świetnego, małego planeswlakera – Grist, the Hunger Tide.

W kolorze czerwonym do spisu wchodzą karty takie, jak Red Elemental Blast, Pyroblast, Klothys, God of Destiny, tytularny Punishing Fire lub Chandra, Awakeaned Inferno.

Najmocniejszą kartą w talii można śmiało nazwać Knight of the Reliquary, który, jeśli w porę się go nie pozbędziemy, daje przeciwnikowi różnorakie korzyści. Nie licząc faktu, że w późnej fazie gry jest świetnym napieraczem (często ma statystyki 10/10 lub większe), to umożliwia wyciąganie wybranych lądów z talii do gry, do których mogą należeć fetchlandy, Wastelandy, Karakas lub Bojuka Bog. Co najważniejsze, całość talii spaja karta Green Sun’s Zenith, pełniąca funkcję deck-engine w talii. Za jej pomocą jesteśmy w stanie wyszukać dowolne zagrożenie z talii i wstawić je bezpośrednio do gry.

Dodatkowo, pod kartą Stoneforge Mystic, niezależnie od wersji decka gra się pakietem Equipmentów, do których należą przeważnie Umezawa’s Jitte, Kaldra Compleat lub Batterskull.

Patrząc na to wszystko z logicznego punktu widzenia, talię zalicza się do decków „uczciwych” (fair), a więc pokonujących przeciwników w konwencjonalny sposób – przyzywamy stwory i przekręcamy je w prawo. Aby utrudnić grę przeciwnikowi, naturalnie mamy zawsze pod ręką standardowy pakiet removalu, do którego należą czary typu Swords to Plowshares i Prismatic Ending.

Opis talii dzięki uprzejmości NiceFeat !!!

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *